سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سردرگم

 

 
 

مدیریت| ایمیل من

| خانه

پایین

?امیر مسکنی

یکشنبه 85/8/7  ساعت 6:5 عصر

روباه آتشین و مشکلات بیشمار

شاید برای یک بار هم که شده اسم فایرفاکس (FireFox) رو شنیده باشین..
حالا این فایر فاکس (یا در فارسی روباه آتشین) چیست..
فایر فاکس یک مرورگر وب
(Web Browser) می باشد که بر اساس هسته مرورگر موزیلا تهیه شده است..
این مرورگر که محصول اولیه
بنیاد موزیلا میباشد به کمک برنامه نویسان زیادی گسترش یافت و پس از حمایت گوگل ( که دلیلش رو بعداً میگم) به عنوان دومین مرورگر دنیا مطرح شد.
پشتیبانی دنیای متن باز (Open Source) از این مرورگر و مشکلات بسیار زیاد اینترنت اکسپلورر باعث علاقه جهانی به این نرم افزار شد.
اما هنوز هم مشکلاتی هست...
با اینکه هر روز پک های جدیدی برای این مرورگر به بازار می اید و هر روز یک برنامه نویس اکستنشنی برای این نرم افزار می سازد هنوز هم فایرفاکس یک مرورگر کامل نیست.
شاید تنها قدرت روباه آتشین در ایجاد نفرت برای اینترنت اکسپلورر بوده...
و اینجا بزرگترین قربانی بهترین مرورگر جهان بود...
اپرا که محصول کشوری اروپائیست حاظر نشد استقلال خود را به گوگل واگذار کند و خطر را پذیرا شد...
مرورگری که همه کاربران حرفه ای به بی همتا بودن آن شهادت می دهند...
مرورگری کامل و پر قدرت با سرعتی نزدیک به 5 برابر اینترنت اکسپلورر و با امکاناتی بی نظیر..

اپرا در درون خود دارای امکاناتیست که تا چند سال دیگر هم غیر قابل تکرار هستند..

Tab Browser : باز شدن چندین پنجره در یک صفحه.البته بعد از مدتی مرورگر های دیگر مثل فایر فاکس و اینترنت اکسپلورر تقلیدی مبتدیانه از این فن آوری ارائه دادند.. ولی هنوز هم در حد یک تقلید باقی مانده است.

مدیریت صفحات : هر لحظه امکان دارد که سیستم شما Restart شود.و حالا فرض کنید که شما برای یک تحقیق چندین صفحه از سایت های مختلف باز کرده اید؛ و اسم و آدرس هیچکدام را هم نمیدانید.چه باید کرد؟؟
اپرا به شما این امکان را میدهد که صفحات قبلی خود را باز کنید.یعنی زمانی که برنامه را میبندید (یا بسته می شود) با اجرای مجدد اپرا تمامی صفحات بر روی برنامه باز می شوند.و باز هم فایر فاکسی ها برای جبران مشکلاتشان مجبور به کپی برداری شدند...
شما برای افزودن این قابلیت به مرورگر فایر فاکس برنامه اجرائی جدیدی را دریافت نمائید.البته اکثر این برنامه ها هم دارای اشکالات فاحشی هستند.

مدیریت دانلود : شما برای دانلود سریعتر و مطمئن تر همیشه باید دست به دامان نرم افزارهای مختلفی چون دپ شوید.البته که استفاده از این نرم افزارها هم مشکلات مخصوص به خود را دارد.و این بار هم اپرا به شما کمک میکند.شما با استفاده از قسمت دانلودهای اپرا میتوانید فایل های خود را دانلود کنید.قطع کنید و بعد دوباره ادامه دانلود را اانجام دهید.البته این بار فایر فاکسی ها نتوانستند کاری انجام دهند.یک دانلود منیجر افتضاح ارمغان فایرفاکسی هاست.با فایرفاکس بیشتر از 2-3فایل نمیتوان به صورت همزمان دانلود کرد.امکان قطع دانلود میسر نمی باشد.و همان مشکلات اینترنت اکسپلورر تکرار می شود.

خبر خوان (Feed Reader) : اگر کمی در اینترنت کار حرفه ای کرده باشید با فید ها و خروجی های متنی آشنائی دارید.فید ها این امکان را میدهند که بدون حضور در سایتها و وبلاگ ها از آخرین نوشته های آنها خبر داشته باشیم.والبته باز هم مثل گذشته اینترنت اکسپلورر چیزی ار فیدها نمی فهمد و فایرفاکی هم شاید دارد تمرین میکند که با آنها آشنا شود.
اپرا دارای فید ریدری قوی و مطمئن می باشد که این امکان را به شما میدهد با یک بار اتصال به اینترنت اخبار را دریافت کنید و به صورت خارج از خط (OffLine) آنها را مطالعه کنید.نکته جالب اینجاست که نرم افزار اختصاصی بنیاد موزیلا برای این کار ( تاندر بیرد) هم در فضاحت دست کمی از برادر بزرگتر خود ندارد.

مدیریت پست الکترونیک :شاید تا بحال با نرم افزارهائی مثل اوتلوک و یا تاندر بیرد کار کرده باشد.نرم افزارهائی که این امکان را به شما میدهند که میل باکس های خود را بر روی رایانه شخصی مدیریت کنید.والبته که این بار هم اپرا جلوتر از این نرم افزار ها کار کرده است.این را باید امتحان کنید تا مطمئن شوید.

و هزاران اختلافی که فقط با امتحان این مرورگرها می توانید به آنها پی ببرید.

------------
این مقاله صرفاً تجربیات شخصی بنده از کار با این نرم افزارها بوده است.شاید در ارائه اطلاعات علائق شخصی تاثیر گذار بوده است.
کپی برداری از این اطلاعات بر اساس قانون کپی رایت در ایران هیچ گونه پیگرد قانونی درپی ندارد.


نظر شما( )

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

کمی هم از زهرا امیر ابراهیمی ///
[عناوین آرشیوشده]

بالا

  [ خانه| مدیریت| ایمیل من| پارسی بلاگ| شناسنامه ]

بازدید

9541

بازدید امروز

3

بازدید دیروز

0

حضور و غیاب
یــــاهـو


 RSS 


 درباره خودم

سردرگم
امیر مسکنی
دیپلم سخت افزار

 لوگوی وبلاگ

سردرگم

 اوقات شرعی

 فهرست موضوعی یادداشت ها

 آرشیو

پاییز 1385

اشتراک